Løb

Tidspunkt for træning kan ændres ved for eksempel klubaften og helligdage – hold dig altid orienteret via kalenderen

Tirsdage kl. 17.30 – 18.45 start/slut ved Kastrup Svømmehal – Alle
Vi løber intervaller på et begrænset område, så løbere på alle niveauer kan deltage. Intervallerne varierer fra gang til gang.

Om intervaltræning
Intervaltræning betyder, at du i flere på hinanden følgende kortere perioder træner med en høj hjertefrekvens. Hjertefrekvens defineres som det antal slag hjertet pumper på et minut.

Intervaltræning er en vigtig brik i opbygningen af præstationsforbedringer – det gælder i alle sportsgrene, der afhænger af fysiske præstationer. Det er vigtigt at huske, at det er i din restitutionstid, du genopbygger og øger din kapacitet. Det vil sige, når du holder pause efter en eller flere hårde træningsdage.

Din kapacitet kan dog først øges, når du træner tæt på dit max. Musklerne vil med efterfølgende restitution kompensere ved at opbygge musklen yderligere, så musklen kan klare endnu hårdere træning næste gang. Med intervaltræning producerer kroppen flere røde blodlegemer. Det er de røde blodlegemer, der transporterer ilt rundt i kroppen, og som er en af de vigtigste faktorer der skal til for, at musklen kan arbejde. Populært kaldes det, at musklerne overkompenserer. Det er derfor, at intervaltræning er en absolut nødvendighed, hvis du vil øge din kapacitet og præstationer, hvad enten det er på korte eller på længere distancer du ønsker at forbedre dig i. Det er først efter en eller flere hviledag(e) og på din derefter følgende træningstur, at du vil kunne mærke forbedringen.